Malujeme mandaly

04.11.2015 14:11

Naším prvním grafickým úkolem byla tvorba mandal.Mandala znamená kruh nebo dokonce magický kruh. Ačkoli toto slovo pochází z východu, samotná mandala je nadkulturním symbolem jednoty a rovnováhy vyskytující se ve všech dobách, kulturách i náboženstvích. Mandaly se dají najít také v půdorysu staveb ze starého Egyptu, Babylónu a Jávy. V moderních dějinách je mandala dle posvátné geometrie půdorysem nejvyšší budovy světa v Dubaji. 
Musela jsem  vytvořit tři různé mandaly. První pomocí online nástroje ve kterém jsem vybranou mandalu pouze vybarvovala. Druhou jsem vytvořila pomocí programu Malování. Třetí mandalu jsem vytvořila na hodině výtvarné výchovy pomocí fixů a pastelek. Nejnáročnější mandala byla při výtvarné výchově, protože jsem si s ní dala větší práci.Nejlehčí mandala byla v online programu.
 


online mandala




mandala v programu malování





mandala z výtvarné výchovy


Kontakt